Google

Po wdrożeniu https nie oczekuj wzrostów Google – oczekuj spadków

W sierpniu dwa lata temu Google poinformowało nas o tym, że czynnikiem rankingowym będzie https. Dość spora liczba osób, przyjęła jednak tę wiadomość ze zbyt dużym entuzjazmem. Dotyczy to szczególnie tych ludzi, którzy zawodowo zajmują się SEO. Myśleli oni, że po zmianie adresy na https od razu pojawia się on wyżej w wynikach wyszukiwania.

Już po jakimś czasie mogliśmy zaobserwować testy, jakie przez nich zostały przeprowadzone. Co z nich wynikało? Oczywiście, że nic kompletnie się nie zmieniło. Nie ma żadnych korzyści, wzrostów, ani ogólnie poprawy, jaka miała wyniknąć ze zmiany adresu na https z http. Większość zapomniała jednak o czymś bardzo ważnym. Ze zmianą adresu wiąże się przeliczanie pozycji, a całość tego procesu to czas jakichś kilku miesięcy, a nawet roku. Co najlepsze, wszystko to wynika z błędnej interpretacji informacji, jaką podało Google. Według niej wynika, że zmiana adresu na https wpływa bardzo mało na wzrost pozycji, ponieważ zaledwie 1%. Jest to, więc kompletnie nieporównywalne do tego jak wysoki wynik możemy osiągnąć posiadając wysokiej jakości treści.

Zamiana adresy z http

Co się dzieje, kiedy zmienimy adres na https? Przede wszystkim nie ma, co oczekiwać na zmiany. Jest jeszcze gorzej, ponieważ pojawiają się spadki o 22% spadły kliknięcia, o prawie 40% wyświetlenia o 20% CTR. Jak widać nie zadowolą nas wyniki zmian, ponieważ https jest elementem rankingu o niskiej wadze, co nawet podkreśliło Google. Żadna zmiana nie przyjdzie także od razu. Weź pod uwagę to, że zanim Google zdąży przeliczyć linki, które prowadzą do twojej witryny może minąć nawet rok. I co najważniejsze, pamiętaj, że https to, co innego niż SEO. Wiąże się to z bezpieczeństwem strony oraz szybszym działaniem strony. Jednak, jeśli już zdeklarujesz się do zmiany, to miej swój cel i nie wierz w rzeczy, które wypisywane są na blogach, czyli, że zmiany widać po miesiącu.

Jaki z tego morał? Pamiętaj, aby zawsze dokładnie zapoznawać się treścią wszelkich komunikatów. Jest to bardzo ważne, ponieważ kiedyś może się okazać, że popełnisz znacznie mniejszy. Jeśli dodatkowo, twoja strona ma mało wyszukiwani, to nic nie dadzą takie zmiany, ponieważ po spadku całkowitym odwiedzin i kliknięć, będzie to poziom zerowy. Dlatego, przemyśl bardzo dokładnie taką decyzję i staraj się poszukiwać wiarygodne opinie blogerów, którzy nie piszą, jakie efekty osiągnęli po miesiącu, ale sprawdź ich roczne obserwacje. 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *