Google Panda
Chcesz mieć własny sklep? Jeśli tak, to na pewno już przemyślałeś, co zamierzasz sprzedawać oraz jakie są plusy i minusy takiej działalności. Jeśli będzie to sklep stacjonarny, to pamiętaj, że opłaty mogą być wysokie. Przede wszystkim, trzeba pokryć koszty wynajęcia lokalu, wyposażenie go, zapłacenie pracownikowi itp. Dodatkowo, jeśli zostanie on okradziony, to zostajesz z niczym.
Dlatego, znacznie lepszym wyjściem jest założenie sklepu internetowego. Przede wszystkim wtedy nie musisz ponosić kosztów wynajęcia lokalu, a „lokal” w sieci nie jest drogi i wyjdzie znacznie taniej. Po drugie, nie musisz mieć magazynu z produktami, jakie będziesz sprzedawał, ponieważ możesz podpisać umowę z hurtownią. W przypadku sklepu stacjonarnego masz wprowadzone ograniczenia w postaci zasięgu. Jeśli będziesz miał go tylko jednym mieście, to właśnie tam będziesz miał klientów. Jeżeli założysz sklep internetowy, to możesz mieć ich z całego świata.
Załóż bloga
Aby taki sklep zdobył popularność, trzeba pokazać ludziom, że istnieje w tym celu warto mieć blog, na którym będziesz opisywał np. wiertarki udarowe oraz ich działanie, jeśli to właśnie je zamierzasz sprzedawać w sklepie. Pamiętaj jednak, aby na takowym blogu zamieszczać odpowiedniej jakości treści. Tak, więc nie przepełniaj go słowami kluczowymi, ponieważ nie tylko będzie wyglądał nienaturalnie, ale nie będzie miał czytelników. Najlepiej jest umieścić słowo kluczowe w tytule artykułu, to lepiej będzie się pozycjonować. Co się stanie, jeśli treści będą niskiej jakości? Tym wtedy zajmie się Panda.
Zapobiegaj
Panda jest algorytmem Google, który kara strony internetowe o niskiej jakości. Są one mało wartościowe dla użytkownika. Bać się powinni szczególnie ci, którzy posiadają spamowe strony, a treści są sztucznie generowane. Najbardziej niekorzystnie na tym wyszły duże serwisy, które miały zduplikowane treści oraz nieprzydatne strony. Pamiętaj, że Panda dotyczy całej witryny. Tak wiec, jeżeli w obrębie całego serwisu pojawią się strony z kiepska jakościowo treścią, to spadek widoczności dopadnie całą stronę, a nie tylko wybrane.
Jak się przed Panda uchronić? Przede wszystkim przejrzyj swój serwis i wyrzuć wszelkie treści, które są automatycznie generowane i mają niska jakość. Po drugie skontroluj strony i zobaczy czy nie są one przeoptymalizowane. Sprawdź także czy nie posiadasz stron bez żadnej treści oraz pozbądź się tych, które maja duplikowaną treść.