Kanibalizacja słów kluczowych – o co w tym chodzi?
Internet jest miejscem, bez którego nie potrafimy żyć w dzisiejszych czasach. Jest on dosłownie wszędzie. Korzystamy z sieci w domu, w szkole, w restauracji, w autobusie. Tam gdzie nie ma Wi-Fi zaopatrujemy się w Internet sami. Po co jest nam on potrzebny? Przede wszystkim po to, aby przeglądać sytuację w social media. Te czasy, kiedy korzystaliśmy z niego tylko po to, aby napisać zadanie na lekcje itp. Już dawano minęły. Oczywiście nadal wszelkie zadania i prace są pozyskiwane w sieci, ale głównie korzystamy po to, aby sprawdzić, co dzieje się na Facebooku, Instargramie, Twitterze.
Potęga social media
Media społecznościowe ostatnimi czasy rządzą w naszym życiu. W naszym kraju, pojawiły się one znacznie później niż np. w USA. Na początku prym wiodła Nasza Klasa, na której mogliśmy spotkać praktycznie każdego od wieku podstawówki aż do emerytalnego. Było to miejsce, gdzie głównie poszukiwało się dawnych znajomych. Jednak ten portal stał się przestarzały, kiedy pojawił się Facebook. To on zawładną całym systemem naszego życia w sieci i wyparł Naszą klasę w ciemne zakątki pamięci.
Coraz bardziej popularne staje się także utrzymywanie się z Internetu. Chodzi głównie o pracę zdalną, prowadzenie blogów, sklepów internetowych czy też nagrywanie filmików na You Tube. Bardzo często możemy spotykać osoby, które mają własne blogi o różnych rzeczach. Nie jest to dzisiaj nic nadzwyczajnego i stanowi część naszego życia.
Rozwiązuj problemy
Jeśli jesteś posiadaczem własnej witryny, sklepu internetowego itp. To na pewno słyszałeś termin kanibalizacji słów kluczowych. O co w tym chodzi? Takie zjawisko zachodzi wtedy, gdy w wynikach wyszukiwania znajdzie się kilka adresów, które mają to samo słowo kluczowe. Kanibalizację możemy zaobserwować pod dwoma postaciami. Pierwszą są różne podstrony strony internetowej, które wyświetlane są na przestrzeni okresu założonego. Kolejną jest pojawienie się kilku podstron na konkretnej stronie wyników wyszukiwania Google w jednej chwili.
Jak taki problem rozwiązać? Możemy wspomóc się konsolidacją, optymalizacją lub też przekierowaniem podstron na dane słowo kluczowe, które wzmocni ogólną pozycje danej domeny na frazę. Jest to jednak tylko częściowe rozwiązanie problemu, na pełny sukces mogą pozwolić sobie tylko pracownicy Google, którzy rozumieją działanie wszelkich reguł.