Marketing/SEO

Zasady marketingu internetowego, część 2

Zauważyłeś zapewne, że specjaliści, którzy są mistrzami w każdej dziedzinie, to zwykle osoby, które nie mają pojęcia o niczym. Taka wiedza nie jest nikomu przydatna i bardziej wszystkich irytuje niż dostarczać odpowiednie dane. Nie jest nowością to, że nie d asie być dobrym we wszystkim. Dlatego, trzeba znaleźć własne zainteresowania i określić się zawodowo, aby nie robić kilka rzeczy na raz, gdyż zwykle przynosi to więcej problemów niż korzyści.

To samo dotyczy marketingu internetowego. Coraz więcej ludzi decyduje się na promowanie w mediach społecznościowych. Jest to spowodowane tym, że znajdziemy tam mnóstwo osób, które są od siebie różne i mają odmienne zainteresowania. Ci jednak, którzy mają wspólne pasje łączą się w grupy, na których różne kwestie omawiają i to jest właśnie szansa dla każdego, kto prowadzi biznes w sieci.

Słuchanie to podstawa sukcesu

Jeśli chcesz, aby Twój blog czy sklep dobrze się pozycjonował, zdobywał dużo fanów i przynosił zyski, to obserwuj i słuchaj. Ktoś, kto dużo robi, a mało słucha nie zostaje bogaty czy sławny. Dlatego, tak jak było mówione wyżej „znajdź grupę ze swojej dziedziny na social media”. Jednak zacznij od dołączenia do niej. Na początku nie warto się wdawać w dyskusję, jeśli nie masz nic sensownego do powiedzenia. Jeśli zacznie się rozmowa na znany Ci temat i będziesz miał się, czym pochwalić, to wtedy się włącz do tematu. Musisz jednak dać z siebie coś wartościowego i cennego, a uwaga zwróci się w Twoją stronę.

Postaw na jakość

Wolisz mieć 300 znajomych, których nie znasz czy kilku przyjaciół, którzy są dla Ciebie najważniejsi. Zapewne wybierasz drugą opcję. Dlatego też, postaw na jakościowych obserwatorów Twoich poczynań. Nawet, jeśli nie będzie to na początku duża liczba, to lepiej mieć takich, którzy będą czytać i udostępniać Twoje posty.

Cierpliwość popłaca

Promowanie się na portalach społecznościowych wymaga czasu. Nie polega to na tym, że jak tylko się tam pojawisz, to wszyscy cię pokochają. Jest to długotrwały proces, na który wiele osób nie jest przygotowane i chce oni osiągnąć wyznaczone cele w bardzo krótkim czasie. Dlatego, trzeba mieć dużo cierpliwości i wytrwałości.

Poznawaj innych

Pamiętaj, że promowanie się w mediach społecznościowych nie polega tylko na dodawaniu treści, artykułów, komentarzy czy zdjęć. Bardzo ważne jest także poznawanie innych i nawiązywanie relacji. Jeśli masz czytelników, nie ignoruj ich, ale odpowiadaj na wszelkie pytania. Dzięki temu będą Ci oni nie tylko ufać, ale poczuj się ważni dla ciebie. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *